Sunday, October 08, 2006

HER ÖZGÜRLÜĞÜN İÇİNDE BİR TUTSAKLIK VARDIR


Bu resim ve hikayesi bir maille geldi bana dolayısı ile kim kimdir bilmem ama konu o kadar güzel ki dokunmadan geçemedim. keşke çocuğun adını bilseydik de onurlandırsaydık.

Bu resim 9 yaşında bir çocuk tarafından çizilmiş. Asuman Hanıma (tanımıyorum) götürüp "Asuman abla bu resim sana neyi ifade ediyor?" demiş. Üzerindeki yazıyı yazmamış o zaman henüz. Bir şeyler söylemiş Asuman Hanım, çocuk bakış açısını düşünüp neler ifade etmek istediğini tahmin etmeye çalışarak...Ama çocuğun verdiği cevap onu çok şaşırtmış. 9 yaşının çoooooook üzerinde bir anlayışla ona şunları söylemiş..

" Kuşlardan biri özgür görünüyor, öteki de tutsak. Ama aslında ikisi
de tutsak. Çünkü özgür olan uçarsa arkadaşı düşüp boğulacak!"

Müthiş bir çocuk!! Müthiş bir yaklaşım! Hani hep duyardık ya "birinin özgürlüğünün basladığı yerde diğerininki biter" diye.. Burada o da yok!

Her birinize kimbilir hangi tutsaklıklarınızı hatırlatacak. Kimbilir uçup da kendi başınıza olmanıza engel olan, sırtınızda taşıdığınız nice tutsaklıkları hatırlatacak. Kimimizin ailesi, kimimizin işidir bu tutsaklıklar. Kafese kapatılmış olan sorumluluklarımızdır uçmamıza engel olan. Ne onlardan vazgeçebilir ne onlarla mutlu olabiliriz. Hatta o kafesi aşıp içindekileri özgür bırakmak için bile hareket etmek mümkün olmaz çoğu zaman, eğer denge böyle tehlikeli bir zemin üzerinde kurulmuş ise.

Çok önemli bir sorudur bu dengeyi koruyan "ben için feda edilen sen mi, yoksa biz için feda edilen ben mi?"

No comments: