Sunday, October 08, 2006

TÜRKLERLE İŞ YAPILMAZ!!

“Yok kardeşim Türklerden uzak duracaksın””Aman sakın Türklerle iş yapma!”
“Vallahi Rusya’da bir ofis açtık çok daha iyi çalışıyoruz. Kendi dilimizi konuşan adamlarla iş yapamadık”
“Aman Türk şirketlere bel bağlama, git başka ülkelerle de bağlantı kur. Türkiye ile iş zor yapılıyor”
“Yahu ne düzgün mal alabiliyorsun ne de ödemen zamanında yapılıyor. İlk parti mal iyi geliyorsa sonrakinde en kötüleri kakalıyorlar”.
“İngiliz firmayla çalıştım rahat ettim. Bir de kahramanlık yapıp kendi ülkemin ekonomisine katkıda bulunayım dedim ama istemediğim malları gönderdiler,üstelik de buradan daha pahalı”
................................
Bu sözleri duymaktan ben bıktım ama ne yazık ki vatandaşlarım henüz bıkmamış olmalı ki duymaya devam ediyorum. Sadece duymuyorum fiilen kendim de yaşıyorum. Bir arkadaşımın havaalanı transferi için Türk bir taksi ayarlayayım bari kendi adamım kazansın dedim adam beni kazıklamaya kalktı, sanki ben fiyatları bilmiyormuşum gibi.

“Hintliler, Bulgarlar, Macarlar aldılar başlarını sağlık turizminde dört nala gidiyorlar bizim ülkemizin nesi eksik, hatta fazlası var” dedim hemen bu işe koyuldum ama heyhat, adam bul da işbirliği yap. Türkiye’nin en tanınmış hastanelerinden biri ile aylarca ne buradan ne oradan irtibata geçebildik. Aslında kendi tarafımızdan irtibata geçtik de o taraftan cevap alamadık. Düşünsenize ben buradan hastayı bulmuşum ama hastaya randevu verecek merciye ulaşamıyorum. Hasta gönderiyorum ama paramı alamıyorum. Ne rezillik!! Bir de sanırsınız ki İngilizler kapılarını aşındırıyor “aman bizi tedavi edin” diye.

Neden Türkiye’deki çoğu işletmede vizyon yoktur anlamam. Türk insanı neden, “yahu bunun arkası gelir ben şimdiden doğru davranayım” demez de kendisine lokma uzatan eli daha ilk lokmada ısırır! Ondan sonra feryat figan “aman devlet yardım etsin ihracat yapamıyoruz”!! Siz önce kafanızı düzeltin efendiler kafanızı!! Size iş sunan herkesi daha baştan yolunacak kaz gibi görür iseniz hiç bir işin devamı gelmez.
Aç gözlülük bu bence, başka bir şey değil. Sabırsızlık ayrıca. Ne demiş atalarımız “aza tamah etmeyen çoğu bulamaz”. Bizimkiler ilk adımda çoğu almak istiyorlar.

Yıllar evvel İstanbul Laleli Rus ve Romen bavul tüccarlarının akınına uğradığında o insancıklara esnafımızın yaptığı saygısızlıktan ben utanmıştım. Hiç unutmuyorum bir gün esnaftan birisine “bu adamlara gülüyorsunuz ama çok değil bir kaç yıl sonra bunlar bizi sollar geçer siz de peşlerinde dolanırsınız” demiştim. Yanılmamışım!! Ruslar ve Romenler Laleli piyasasını terk edeli yıllar oldu. O bavul tüccarlarının çoğu zengin oldu veya başka pazarlar buldular ama bizim esnaf hala aynı yerde beklemekte ve şimdi dalga geçtiği laf attığı o insanlara saygıyla yaklaşmakta amma geçmiş ola; “geçti Bor’un pazarı sür eşşeği Niğde’ye” diyeceğim ama Niğde’de Pazar kalmadı ki!! Gitti o müşteriler geri gelmezler!! Bari bir şeyler öğrenmiş olsaydık. Hala aynı tas aynı hamam!
“Bu gün fırsat varken ne alabiliyorsan al, yarını yarın olunca düşünürüz” mantığıdır Türklerin önündeki en büyük engel. Haydi biri çıksın da “yanlış” desin!

20 Eylul 06

No comments: